Jaki silnik TSI wybrać?

Silnik TSI to turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która występuje w wielu samochodach grupy Volkswagena. Silniki TSI mają różne pojemności i moce, a także różne generacje i kody.

Jeśli chodzi o silnik 1.4 TSI, to najbardziej problematyczną odmianą jest ta z kompresorem i turbiną (Twincharger), która ma kod EA111 i produkowana była w latach 2006-2015. Ta jednostka ma wiele usterek, takich jak rozciągający się łańcuch rozrządu, pękające tłoki czy duże zużycie oleju. Lepiej omijać tę wersję szerokim łukiem.

Z kolei nowsze silniki 1.4 TSI z kodem EA211 mają tylko turbosprężarkę i są znacznie trwalsze i oszczędniejsze. Produkowane są od 2012 roku i mają moc od 122 do 150 KM. Te jednostki można polecić jako dobry kompromis między osiągami a ekonomią.

Jeśli chodzi o silnik 1.8 TSI, to również należy uważać na starsze generacje z kodem EA888 produkowane w latach 2007-2011. Te silniki również mają problemy z łańcuchem rozrządu i zużyciem oleju. Najpopularniejsza odmiana miała moc 160 KM.

Nowocześniejsze silniki 1.8 TSI z tej samej rodziny produkowane są od 2012 roku i mają moc od 152 do 180 KM. Te jednostki są lepiej zaprojektowane i nie mają takich problemów jak poprzednie generacje. Są to dynamiczne i kulturalne silniki, które dobrze współpracują ze skrzyniami biegów DSG.

Podsumowując, jeśli szukasz silnika TSI o pojemności około 1.4 lub 1.8 litra, to lepiej wybierz nowsze generacje z kodami EA211 lub EA888 produkowane od roku 2012 wzwyż. Unikaj starszych jednostek z kodami EA111 lub EA888 produkowanych do roku 2011.