Jakich silników BMW unikać?
BMW oferuje wiele różnych silników benzynowych, które mają swoje wady i zalety. Niektóre z nich są bardziej awaryjne lub drogie w naprawie niż inne. Oto kilka przykładów silników benzynowych BMW, których lepiej unikać:
Silnik 2.2 Direct Z22YH Opel: ten silnik był montowany w niektórych modelach BMW serii 3 E46 i serii 5 E60 z końca lat 90. i początku lat 2000. Był to pierwszy silnik bezpośredniego wtrysku paliwa od Opla i niestety okazał się bardzo zawodny. Często ulegał uszkodzeniu pompy paliwa lub wtryskiwaczy, co prowadziło do spalania oleju lub uszkodzenia głowicy cylindra.
Silnik 2.0 N45B20S BMW: ten silnik był montowany w niektórych modelach BMW serii 1 E87 i serii 3 E90 z lat 2004-2007. Był to pierwszy silnik BMW z systemem Valvetronic sterującym wzniosem zaworów. Niestety, miał on poważną wadę konstrukcyjną polegającą na słabej jakości tulei cylindra lub bloku silnika, które często pękały. Skutkiem tego była konieczność wymiany całego silnika lub kosztownego remontu.
Silnik 1.6/116 KM (N45): ten silnik był montowany w niektórych modelach BMW serii 1 E81 i E87 z lat 2004-2011. Był to czterocylindrowy silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 116 KM. Miał on problemy z rozrządem (wyciąganie się lub zerwanie łańcucha), pompą oleju (niedostateczne smarowanie), zaworami (zacinanie się lub spalanie) oraz cewkami zapłonowymi (awarie elektryczne).